Webdesign en onderhoud

webhosting op maat met service

Onze servicediensten

Joomla Totaalpakket speciaal voor verenigingen en stichtingen

FAQ Algemeen

Overzicht meest gestelde (algemene) vragen.

Kunt u niet het juiste antwoord vinden op uw vraag, neem dan contact op met onze afdeling support of stuur uw vraag naar support@janseninternetservice.nl.

 

Melding in uw browser (Google Chrome) dat uw website niet veilig is

Sinds enige tijd kijkt Google of uw website wel veilig is, oftewel voorzien is van een geldig SSL-certificaat. Is dat niet het geval dan wordt uw website in Google Chrome gemarkeerd als "Niet veilig" (zie afbeelding).

Google niet veilig notificatie

Tot zover nog niet veel aan de hand, dit zegt niets over de algemene status van uw website, enkel dat uw website (nog) niet is voorzien van een SSL-certificaat. Wel zult u gaan merken dat uw website sterk zal dalen in algemene ranking binnen Google zoekmachine, deze zal immers websites MET SSL-certificaat voorrang geven op websites ZONDER SSL-certificaat.

Meer weten over onze SSL-certificaten? Bezoek dan deze webpagina of bel 0497 336 403.

DirectAdmin portaal

Wanneer u een abonnement heeft bij Jansen Internetservice voor een webhostingpakket, heeft u toegang tot het DirectAdmin portaal van uw domein nadat u bent ingelogd op onze website. U treft dan in de linkerkolom in Mijn portaal (bij login) de link naar DirectAdmin waar u kunt inloggen met uw domein gegevens (gebruikersnaam en wachtwoord*).

*Let op! De inloggegevens van het DirectAdmin portaal van betreffende domein zijn niet hetzelfde als uw inloggegevens voor onze website. Voor elk domein is er een apart DirectAdmin portaal om uw domein in te stellen. Voor vragen e.o. hulp bij gebruik van uw portaal kunt u contact opnemen met onze afdeling support.

Hoe stel ik mij POP3 mailbox in?

Bij uw webhostingpakket bij Jansen Internetservice ontvangt u afhankelijk van type pakket een aantal POP3/IMAP mailboxen welke u na inloggen op uw DirectAdmin portaal geheel zelf kunt instellen. Voor het instellen op uw PC gebruikt u de volgende gegevens:

  1. Gebruikersnaam: Het volledige e-mail adres van de mailbox.
  2. Wachtwoord: Bijbehorend wachtwoord (let op, hoofdlettergevoelig).
  3. Server inkomende e-mail (POP3): mail.uwdomeinnaam.ext (poort 110).
  4. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uwdomeinnaam.ext (poort 587).
  5. De versleuteling moet altijd op 'Geen' ingesteld staan.
  6. Voor webmail kunt u gebruik maken via www.uwdomeinnaam.ext/webmail.

Indien bovenstaande instellingen niet werken op uw systeem is het mogelijk dat uw internetprovider geen "vreemde" SMTP accepteert. In dat geval dient u de standaardgegevens van uw internetprovider te gebruiken voor uitgaande e-mail (SMTP), raadpleeg hiervoor de website van uw internetprovider. Voor inkomende e-mail dient u dus wel mail.uwdomeinnaam.nl te gebruiken en poort op 110 te laten staan.

Hoe stel ik mij IMAP mailbox in?

Bij uw webhostingpakket bij Jansen Internetservice ontvangt u afhankelijk van type pakket een aantal POP3/IMAP mailboxen welke u na inloggen op uw DirectAdmin portaal geheel zelf kunt instellen. Voor het instellen op uw PC gebruikt u de volgende gegevens:

  1. Gebruikersnaam: Het volledige e-mail adres van de mailbox.
  2. Wachtwoord: Bijbehorend wachtwoord (let op, hoofdlettergevoelig).
  3. Server inkomende e-mail: mail.uwdomeinnaam.ext (poort 110).
    Bij sommige providers dient u deze poort op 143 te zetten.
  4. Server voor uitgaande e-mail: mail.uwdomeinnaam.ext (poort 587).
  5. Verrificatie voor verzenden: Uw e-mail adres en bijbehorend wachtwoord.
  6. De versleuteling moet altijd op 'Geen' ingesteld staan.
  7. Voor webmail kunt u gebruik maken via www.uwdomeinnaam.ext/webmail.

Indien bovenstaande instellingen niet werken op uw systeem is het mogelijk dat uw internetprovider geen "vreemde" SMTP accepteert. In dat geval dient u de standaardgegevens van uw internetprovider te gebruiken voor uitgaande e-mail, raadpleeg hiervoor de website van uw internetprovider. Voor inkomende e-mail dient u dus wel mail.uwdomeinnaam.ext te gebruiken en poort op 110 te laten staan.

Let op!

Wanneer u uw mailbox instelt als IMAP blijven berichten dus op de webserver staan voor synchronisatie en kan uw mailbox vollopen. Om dit te voorkomen kunt u een speciaal abonnement nemen voor extra serverruimte (upgrade webhostingpakket per Gb).

Aanpassen dns regels in JIS-DNS pakket

Indien u een JIS-DNS abonnement heeft op uw domeinnaamregistratie via Jansen Internetservice (JIS-DNR) kunt u via onze afdeling support speciale dns regels laten aanmaken om bv uw domein e.o. e-mail adres te laten redirecten naar een andere domein e.o. e-mail adres. U kunt uw aanvraag richten aan support@janseninternetservice.nl (o.v.v. uw klantnummer, deze kunt u vinden bij uw gegevens na inloggen).

Is er ook een mogelijkheid tot contact met Jansen Internetservice via chat?

Ja, voor algemene en technische vragen e.o. online uitwisselen van bestanden is het mogelijk om online contact te leggen met Jansen Internetservice via Skype.

Het adres van Jansen Internetservice via Skype is hiervoor JansenInternetservice.

Het antwoord op mijn vraag staat hier niet bij.

Staat uw vraag niet in onderstaand overzicht, of niet het juiste antwoord op uw vraag, neem dan contact op met onze afdeling support.

Mogelijk staat uw antwoord er wel bij wanneer u bent ingelogd als klant van Jansen Internetservice. Berichten die enkel bedoeld zijn voor onze klanten staan in afgeschermde omgeving en adviseren wij u dan ook even in te loggen.

Deze FAQ is nog niet volledig, en wordt steeds uitgebreid. Alle nieuwe vragen met antwoorden zullen aan deze FAQ worden toegevoegd.

GooglePartners1

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang onze nieuwsbrief door hier uw e-mail adres in te vullen:

Prepaid Onderhoudskaarten

Klik voor meer info over onze SSL-certificaten

Office365 business

100a contact us1

 

Deze website gebruikt cookies, klik voor meer info.
Our website is protected by DMC Firewall!